home, unfortunately..

Mmmm, och jag börjar redan bli deprimerad...
HELT FUCKING UNBELIEVABLE har resan varit. Jag blir helt tårögd när jag tänker på att jag är fast här nu..

I alla fall. Efter att ha flugit 2h till London, 12-13h till Hongkong, ägnat en kväll, en natt och en dag i Honkong flög vi tillslut i ca 3h till Filippinerna. Där ägnade vi första natten på ett hotell i en stad som heter Cebu, riktigt nice place :) Dagen efter satte vi oss i en minibuss och åkte i 3h och jag svär, det var den värsta bilresan jag varit med om! :D hahaha! Bromsa-gasa-gupp-gupp-bromsa-gasa-gup-p-p-p-p-p! typ, i tre timmar!! haha. Men man fick se väldigt mycket på vägen, väldigt mycket fint, väldigt mycket fattigdom..  I alla fall, från en hamn åkte vi till en ö som heter Malapascua, en otroligt fin och relativt oexploaterad ö! Där var vi i 5-6 dagar. Vi dök hela 5 dyk, ett av dem var ett nattdyk! Vi fick se hajar, stingrockor, ormar, bläckfiskar, nemofiskar (min favvo) och massor massor annat. Jag älskar det! Dra till Filippinerna och bli divemaster efter gymnasiet? En seriös fundering.

Efter den underbara veckan åkte vi samma hemska bilresa tillbaka, haha :) Sen åkte vi flygplan till en annan ö som heter Boracay, det är tillskillnad mot Malapascua en mycket mer "turistisk" ö, men ändå var det INGET mot Thailand som nästan har blivit en skandinavisk koloni känns det som :p haha. Ae, men Boracay var också helt underbar! Den ön var vi på i typ 6 dagar. Den veckan hade vi bestämt skulle ägnas åt att sola och bada, men vi blev så sugna så vi gjorde ännu ett dyk :) Sen var det även planerat att vi skulle dyka ännu en gång näst sista dagen, men det var då som pappa och Tilda blev matförgiftade, och jag säger bara HAHAHA! Inte för att de blev matförgiftade, utan för att dagen efter så blev jag det! :o "Skrattar bäst som skrattar sist", de som har läst mitt förra inlägg fattar. Dessutom fick jag även öroninflammation.. Så ja, hela sista dagen låg jag inne. Dock försökte jag gå ut och njuta av solen ett tag, men det slutade med att jag "elin-svimmade". Inget bra slut på det hela :/

Efter ca 2 underbara veckor i Filippinerna flög vi tillbaka till Hongkong, sen till London och tillslut hem till helvletesjävlaäckliga Sverige.. :'((( Hemma blev jag om tur var mött på bästa sätt: min sötis Daniel kom hit och sov med mig, PUSS!

Ae, men det har varit helt otroligt bra, trots 8 olika flygplan och ca 55 timmar i flyg/båt/bil så är det såååååå jävla värt det.

Bilder kommer på bdb senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0