träningsläger

Då sitter jag här igen, efter en hel dags uppehåll! Det jag sysslade med under gårdagen  var att hänga i Igelfors med massa fotbollstjejer. Japp, för i fredags kväll åkte jag den långa vägen till Lorelokalen och lämnade av mina grejer där, sen ägnades hela kvällen till lekar som några tjejer i laget hade styrt upp. Efter en natt och ett "Kan ni vara snälla och HÅLLA KÄFTEN, det finns faktiskt de som vill sova!!!!!" så åkte vi upp till Igelfors och tränade en träning och spelade en match. Och vet ni vad?! Jag var med på träningen! Första utomhusträningen på 1,5 ååååååår! Så grymt härligt var det att slänga sig igen, även fast jag blir så otroligt frustrerad när min inte kropp inte lyder mig och när jag inte är lika "bra" som förr... Men det kommer väl?

Det var massor andra lag som också hängde i Igelfors på träningesläger, FFKs- och Torstorps herrar, och sen några fler lag utifrån. Mmmmm, den dagen var helt underbar alltså, vädret var så bra det kunde bli, GRRRRREAT! Dessutom vann tjejerna matchen de spelade med 4-1 :)  På kvällen var alla (över)trötta och det hände inte så mycket. Nu på morgonen vaknade vi till mindre bra väder. Jag som inte hade tänkt vara med och träna de två träningarna idag, beslöt mig för att strunta i att följa med till Igelfors helt och hållet, och åkte istället hem.

(träningsläger i skåne för typ ett år sen)
     

Ja, jag vet faktiskt inte alls hur jag ska känna om denna helg, det är rätt förvirrande. Lördagen var verkligen rolig, men kan det bero på att jag var så glad att äntligen få umgås med mina underbara och saknade tjejer Josefin & Emelie? Eller berodde det på att jag äntligen fick göra något som jag älskar, att stå i mål? Ja, något av dessa alternativ måste det i alla fall vara, för resten var ingen höjdare faktiskt. Usch, det känns inte alls som förr. Jag älskar sporten fotboll, men resten känns bara fel... Är det verkligen värt att  ge sig in i detta och ännu en gång ägna sitt liv åt fotbollen, när så mycket känns så fel? Men är det å andra sidan värt att offra sporten fotboll, som jag älskar, bara för att allt annat är så annorlunda och känns så fel? Hm, jag får fundera på detta. Nu ska jag i alla fall försöka ta mig in i duschen. Det lär väl ta några minuter att gå dit och få av sig alla kläder, HEJ TRÄNINGSVÄRK!

puss på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0