le future

egentligen borde jag plugga asset av mig nu, men har för mycket annat att tänka på, nämligen framtiden.

det finns inget jag längtar efter mer just nu än tills jag är över 18 och tills jag har tagit studenten. jag menar, det finns så himla mycket som jag vill se och göra, men som jag inte kan! det gör mig galen... och jag vet, "snart är du 20, sen 30 och när du knappt hunnit blinka sitter du där, 65 år och pensionär" & "lev i nuet blablabla" men hur fan ska jag kunna leva så som det är nu? att vara spontan är ju inte att tala om, för jag måste hela tiden anpassa mig efter skolan. och hur skulle jag ens kunna vara spontan utan körkort och utan att vara myndig? ae, gud vad jag avundas alla som tar studenten om några veckor. och jag vet, när jag är i 25års åldern kommer jag säkert ångra att jag längtade framåt i tiden, men det här är hur jag känner i nuläget.

när jag kan vill jag:
- åka tillbaka till usa,  "roadtrippa" från öst till väst, kanske stanna och jobba lite. kanske plugga?
- uppgradera mitt OW-dykarcertifikat till divemaster och bli dykinstruktör i t.ex thailand
- åka tillbaka till australien, jobba lite? kanske plugga?
- åka till mitt, i nuläget, drömresemål: sydafrika
- resa runt i europa, helst till städer som paris, rom, athen, london, dublin, madrid..
- se massor konserter
- hoppa fallskärm & bungyjump
...and LOADS and LOADS of other fun stuff


jobba i australien?               plugga i usa?                    bli divemaster?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0